עסקאות נדל"ן מתאפיינות בכך שהן בעלות משמעות כספית לא מבוטלת, ולאנשים רבים מדובר בעסקאות מן החשובות שיבצעו בחייהם. דווקא משום כך חיוני לבצע את העסקה בליווי עו"ד מקצועי מטעמכם, שישמור על הזכויות שלכם, ויוודא שהאינטרסים שלכם בעסקה מוגנים כראוי.

אנו ממליצים בתוקף לכל צד לעסקת מקרקעין לא להתפשר בנקודה קריטית זו, ולפנות לעורך דין אשר ייתן לכם ייעוץ משפטי מקצועי ומקיף ביחס לתנאי החוזה הרלוונטי, המיסוי הצפוי בעסקה, מנגנון התשלומים המתאים לצדדים, השלמת רישום הזכויות וקבלת החזקה, ועמידה בתנאי הדיווח לרשויות מיסוי מקרקעין על העסקה.

גם ברכישת דירה מקבלן מומלץ לקבל ליווי מעורך דין, ובייחוד במשא ומתן על הסכם הרכישה ובבדיקות המקדמיות לעסקה. פעמים רבות שהסכמי המכר המועברים על ידי קבלנים הם 'חד צדדיים', ומייצגים באופן מובהק את האינטרסים של הקבלן בלבד. עורך הדין מטעמכם יכול להביא להסכם רכישה מאוזן יותר אשר יגלם גם את האינטרסים שלכם כרוכשים, ובאפשרותו גם להצביע על התנאים בהם הקבלן לא קיבל את דרישותיכם, ועל המשמעויות הנובעות מכך.

חשיבות עורך דין מטעמכם גדולה עוד יותר כאשר מדובר בעסקת 'דירת יד שניה'. בשונה מרכישת דירה מקבלן הנחת המוצא שבדין שיש להגן על הרוכש בחוקים שונים שכן הרוכש הוא 'הצד החלש' בעסקה, הרי שבעסקת דירת יד שניה הנחת המוצא היא שהצדדים שווים בכוחם, ולכן החוזה, אופן ניסוחו והתנאים שנקבעו בין הצדדים מקבלים משנה חשיבות.

בין הבדיקות המאפיינות עסקת רכישת דירת יד שניה מומלץ לבחון היטב את הנכס וסביבתו ברשויות המקומיות, בדיקת מצבה הפיזי, התכנוני והמשפטי של הדירה והבניין בו הדירה נמצאת, התאמת מצבה התכנוני לרישומה הקנייני, בדיקת ליקויי בניה וחריגות בניה, ועוד.

משרדנו מנוסה בליווי עסקאות מקרקעין, וישמח לסייע וללוות אתכם במהלך העסקה, ובין היתר: ברכישת דירה מקבלן, רכישת מגרש, רכישת בית ביו"ש, מכירה או רכישה של דירת יד שניה, הסכמי שכירות מסחריים, ועוד.

לקבלת ייעוץ וליווי משפטי מקצועי בעניינים הקשורים לליווי עסקאות מקרקעין התקשרו למשרד עו"ד דניאל בן שלמה:  077-9708657; 052-6839848